ZAMAWIAJĄCY:

 

 

INŻYNIER:
WYKONAWCA:


PROJEKTANT:

 

 






















 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


























 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ROBOTY DROGOWE


 Zmiana parametrów drogi powoduje konieczność wykonania następujących prac:

  • przebudowa szerokości jezdni głównych i budowa jezdni głównych na odcinku: węzeł Modlińska – węzeł Łabiszyńska,
  • połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK w następujące zespoły:
    • zespół węzłów: Wisłostrada – Modlińska - Marywilska - Łabiszyńska,
    • zespół węzłów: Nowo-Wincentego - Ikea - Piłsudskiego,
  • przebudowa pasów włączenia łącznic wjazdowych w kierunku na zachód i w kierunku na północ - w węźle Modlińska,
  • przebudowa węzła Łabiszyńska,
  • przebudowa węzła Nowo-Wincentego (budowa jezdni wschodniej ul. Głębockiej) i łącznic,
  • przebudowa węzła Piłsudskiego (umożliwiająca przedłużenie Trasy AK na wschód),
  • budowa i przebudowa jezdni zbierająco-rozprowadzających,
  • Przebudowa lokalnego układu komunikacyjnego:
  • ograniczenie dostępności do drogi ekspresowej poprzez zamknięcie wjazdu/zjazdu,
    • Białołęka: do szkoły publicznej przy ul. Toruńskiej i wyjazdu z zespołu handlowego Auchan,
    • Targówek: ul. Hieronima,
    • Marki: zjazdu publicznego do centrum handlowego IKEA,
  • przebudowa odcinka ul. Hieronima,
  • budowa dojazdu do szkoły publicznej przy ul. Toruńskiej (strona północna Trasy),
  • przebudowa odcinka ul. Artyleryjskiej,
  • przebudowa odcinka ul. Toruńskiej (strona południowa Trasy),
  • przebudowa odcinka ul. Ostródzkiej (strona południowa Trasy),
  • przebudowa odcinka ul. Bogoriów,
  • przebudowa wjazdu/wyjazdu ul. Krasnobrodzkiej i wjazdu na stacje Statoil,
  • budowa dojazdu do stacji obsługi pojazdów przy ul. Głębockiej,
  • budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.
     

Parametry techniczne drogi ekspresowej


Projektowana jest przebudowa drogi w celu osiągnięcia następujących parametrów technicznych:

  • klasa techniczna drogi - S droga ekspresowa,
  • nośność nawierzchni – 115 kN/oś,
  • skrajnia pionowa - 4,7 m,
  • prędkość miarodajna :
    • dla jezdni głównych Trasy AK nieograniczonych krawężnikami - 90 km/h,
    • dla jezdni głównych Trasy AK ograniczonych krawężnikami - 80 km/h,
  • przekrój jezdni głównych (za wyjątkiem odcinka na moście):
    • ilość jezdni – 2,
    • ilość pasów ruchu - 3x3,5 m,
    • szerokość pasa awaryjnego - 2,5 m,
    • szerokość pasa dzielącego - 2,51 m - 5,0 m (w tym opaski - 0,50 m),
  • przekrój poprzeczny - odcinek na moście:


dla jezdni zasadniczych:

  • ilość jezdni – 2,
  • ilość pasów ruchu - 2 x3,5 m,
  • brak pasów awaryjnych,
  • szerokość pasa dzielącego – 2,51 m (w tym opaski - 0,50 m),

dla jezdni zbiorczo-rozprowadzających:

  • ilość jezdni – 2,
  • ilość pasów ruchu - 3 x3,0 m,
  • brak opasek wewnętrznej i zewnętrznej,

przekrój jezdni zbierająco-rozprowadzających (poza mostem):

  • szerokość jezdni – 7,0m (jezdnie zbierająco-rozprowadzające włączone do skrzyżowań z sygnalizacją świetlną mają dodane pasy ruchu na wlotach lub zatoki dla autobusów na wylotach).
     

Łącznice w węzłach

łącznice typu P1
 

  • szerokość jezdni – 4,5m
  • szerokość opaski wewnętrznej – 0,5m
  • szerokość opaski zewnętrznej – 1,0m


łącznice typu P2
 

  • szerokość jezdni – 7,0m (6,0m)
  • szerokość opaski wewnętrznej – 0,5m
  • szerokość opaski zewnętrznej – 0,5m


łącznice typu P3
 

  • szerokość jezdni – 7,0m
  • szerokość opaski wewnętrznej – 0,5m
  • szerokość pasa awaryjnego – 2,0m


łącznice typu P4
 

  • szerokość jezdni – 6,0m
  • szerokość opasek – 0,5m
     

Powiązanie z istniejącą siecią drogową

Powiązanie drogi ekspresowej z istniejącą siecią drogową będzie realizowane w węzłach oraz poza węzłami w miejscach dopuszczonych odstępstwami od przepisów na podstawie Postanowień Wojewody Mazowieckiego.

Każdy z węzłów realizuje wszystkie relacje ruchu. Część węzłów połączona jest drogami zbiorczo-rozprowadzającymi w zespoły węzłów. W takich przypadkach, aby skorzystać ze skrętu na danym węźle – zjazd z jezdni głównej na jezdnię zbiorczo-rozprowadzającą następuje przed węzłem poprzednim. Wynika to z konieczności zachowania odpowiednich odległości pomiędzy wjazdami / wyjazdami na jezdni głównej.


Przewiduje się następujące rozwiązanie projektowe w rejonach węzłów:

Węzeł „Modlińska”

Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Modlińską:

  • dobudowa jezdni głównych,
  • dobudowa pasa włączenia łącznicy na kierunku z południa na zachód do łącznicy z kierunku północnego na zachód,
  • przebudowa łącznicy w kierunku Tarchomina i układu komunikacyjnego podłączenia obiektu handlowo-usługowego Auchan,

węzeł zapewnia wszystkie relacje ruchowe.
 

Węzeł „Marywilska”

Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Marywilską

  • dobudowa jezdni głównych, układ łącznic pozostaje w obecnej postaci, węzeł zapewnia wszystkie relacje ruchowe,
     

Węzeł „Łabiszyńska”

Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Łabiszyńską

  • dobudowa jezdni głównych, układ łącznic pozostaje w obecnej postaci, węzeł zapewnia wszystkie relacje ruchowe,
     

Węzeł „Nowo-Wincentego”

Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Głębocką (Nowo-Wincentego):

  • budowa jezdni wschodniej ul. Głębockiej wraz z obiektem nad Trasą Armii Krajowej,
  • południowa strona drogi głównej - przebudowa łącznicy dwupasmowej dwukierunkowej łącznie ze skrzyżowaniem z ul. Głębocką i z drogą zbiorczo-rozprowadzającą,
  • likwidacja wjazdu z drogi zbiorczo – rozprowadzającej na jezdnię drogi głównej,
  • północna strona drogi głównej: przebudowa i budowa łącznic dwupasmowych dwukierunkowych pomiędzy ul. Głębocką i drogą zbiorczo-rozprowadzającą; w zakres inwestycji, na mocy porozumienia pomiędzy GDDKiA Oddział w Warszawie a Miastem Stołecznym Warszawą, włączone jest skrzyżowania typu rondo (po stronie północnej Trasy AK) projektowane przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego - Komprojekt s.c. na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie (w ramach budowy tego skrzyżowania przewidywane jest doprowadzenie podłączenia osiedla mieszkaniowego Brzeziny w miejsce likwidowanego obecnie funkcjonującego). Dla rozwiązań ronda Głębocka i ul. Jesiennych Liści uzyskana będzie odrębna decyzja o ustaleniu lokalizacji,
  • likwidacja stacji paliwa gazowego (LPG),
     

węzeł zapewnia wszystkie relacje ruchowe.

 

Węzeł „Ikea” – nie jest tematem niniejszego opracowania,

Węzeł „Piłsudskiego”

Węzeł zlokalizowany na przecięciu Trasy Armii Krajowej z ul. Piłsudskiego zostanie przebudowany w związku z kontynuacją przebiegu Trasy Armii Krajowej w kierunku wschodnim. Przewiduje sie:

  • rozbiórkę łącznicy półbezpośredniej,
  • budowę drugiej jezdni wraz z obiektem nad ul. Piłsudskiego,
  • budowa łącznic bezpośrednich i skrzyżowania z sygnalizacją świetlną pod wiaduktami jezdni głównych,
  • likwidacja łącznicy „zawrotki” prowadzącej ruch z terenów zespołu handlowo-usługowego M1 w kierunku Centrum, węzeł zapewnia wszystkie relacje ruchowe.