ZAMAWIAJĄCY:

 

 

INŻYNIER:
WYKONAWCA:


PROJEKTANT:

 

 






















 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


























 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



OBIEKTY INŻYNIERSKIE

 I etap projektu obejmuje budowę następujących 53 obiektów inżynierskich:

 

       Węzeł Modlińska

  • 4 wiadukty 13T,14T,15T,21T w ciągu Trasy AK w km 4+562,39 nad ulicą Modlińską, długość całkowita konstrukcji: 165.4m, budowane będą w miejscu istniejących wiaduktów, które zostaną wcześniej rozebrane: 13T wiadukt północny, 14T wiadukt środkowo-północny, 15T wiadukt środkowo-południowy, 21T wiadukt południowy,
  • Kładka rowerowa 23T(A) przeprowadza drogę rowerową C25 w kierunku wschodnim, wzdłuż Trasy AK
    (kierunek Białystok) nad chodnikiem i ciągiem rowerowym C24, długość konstrukcji 98.846m, Wprowadza ciąg rowerowy C25 z poziomu terenu na ciąg rowerowy na estakadzie 25T,
  • Przejście dla pieszych 23T(A) pod łącznicą Żerań-Marki- obiekt do remontu
  • mur oporowy 25T(A) przy łącznicy L03P, długość 89.93m,
  • 23T tunel dla pieszych przy FSO, pod łącznicą Żerań-Marki, długość 9.56m,

     

      Modlińska-Marywilska

  • 4 wiadukty 1T, 3T, 25T, 46T w km 4+813 - 5+546, 46T wiadukt północny, 25T wiadukt południowy, 3T wiadukt środkowo-południowy, 1T wiadukt środkowo-północny. Długość całkowita konstrukcji po 679,96m każda. Wiadukty służą do przeprowadzenia drogi ekspresowej S-8 nad terenem FSO i torami PKP.

 

        Węzeł Marywilska

  • przeciwhałasowe ekrany półtunelowe PT2, zlokalizowane w ciągu Trasy Armii Krajowej od km 5+ 543,84 do km 6+ 805,16, długość całkowita konstrukcji 1209,0m, skrajnia pionowa 4,7m, skrajnia pozioma od11,80 do 29,30m, rozstaw ram na długości tuneli –6m, celem obiektu jest skuteczna ochrona przed hałasem mieszkańców w sąsiedztwie trasy,
  • 33T estakada na istniejącej łącznicy w km 0+217, zjazd zach. – pn.z Trasy Toruńskiej o długości teoretycznej mierzonej wzdłuż niwelety : 396,42m,
  • wiadukt 34T, długość konstrukcji wiaduktu 7,30m bez muru oporowego, znajdujący się w ciągu łącznicy umożliwiającej zjazd z Trasy Armii Krajowej na ul. Marywilską w kierunku Żerania,
  • mury oporowe 34T(A) i 34T(B) posadowione wzdłuż pochylni dla niepełnosprawnych, posadowione od strony wjazdu na wiadukt,
  • estakada 35T na istniejącej łącznicy, o długości teoretycznej mierzonej wzdłuż osi niwelety równej : 139,98m, umożliwiająca zjazd zach. – pd. z Trasy Toruńskiej,
  • wiadukty 36T, 36T(A), 37T, 37T(A) nad ul. Marywilską. Długość całkowita każdego wiaduktu 77,9m, 36T- wiadukt południowy i pochylnia rowerowa, 36T(A) - wiadukt środkowo południowy, 37T - wiadukt północny, 37T(A) - wiadukt środkowo północny,
  • wiadukt 38T 2a i 2b w km 5+ 652, długość całkowita 125,09m, stanowiący połączenie estakady 46T nad FSO i PKP z łącznicami wprowadzającymi ruch z ul. Marywilskiej i Wysockiego na S8 w kierunku zach., wiadukt 2a - stalowy nad torami kolejowymi, wiadukt 2b – betonowy,
  • wiadukt 39T z pochylnią rowerową o długości 72,33m., stanowiący zjazd z estakady 25T nad FSO i PKP na ulicę Marywilską i Wysockiego,
  • przejście dla pieszych 41T pod łącznicą i mur oporowy płd. 41T(A) po wschodniej stronie tej łącznicy,

  • wiadukt 40T nad ul.Marywilską, długość teoretyczna 71,89m., należący do Trasy Armii Krajowej w ciągu łącznicy wjazdowej na Trasę AK z Bródna w kierunku Wrocławia, i dwa przejścia dla pieszych 42T, 43T pod łącznicą. 40T. 42T - przejście dla pieszych, o długości teoretycznej 6.40m. znajduje się pod łącznicą z Białegostoku w kierunku Bródna. 43T - przejście dla pieszych, o długości teoretycznej 6.40m., znajdujące się pod łącznicą z Żerania w kierunku Białegostoku.

 

Rembielińska

  • remont wiaduktów drogowego i tramwajowego 19T nad Trasą Armii Krajowejo długościn 88m,  w ciągu ul. Rembielińskiej, łączących Nowe Bródno z Annopolem,
  •  mury oporowe oznaczone symbolami 19T(A), 19T(B), 19T(C),
  • mury oporowe 19T(D), 19T(E) mur oporowy płd.- środkowy prawy imur oporowy płd.– zach.,
  • mur oporowy płn. – wsch. 19T(F),
  • remontowane dwa przejścia dla pieszych 20T, jedno pod ul. Rembielińską, drugie pod linią tramwajową, długości każdego obiektu - 6.45m.

Łabiszyńska
  •  wiadukty płn . i płd. w ciągu S8 nad rondem w ul. Łabiszyńska, oznaczone symbolami WŁ1 i WŁ2, o długości po 96,9m każdy ,
  • mury oporowe płn.- zach – WŁ1(A), płn. – wsch. WŁ1(B), płd.- zach. – WŁ2(A)i płd.- wsch. WŁ2(B).

Ostródzka

  • kładka pieszo-rowerowa KŁO nad Trasą AK przy ul. Ostródzkiej, długości 82,68m.

     

      Kanał Bródnowski

  • most 44T nad Kanałem Bródnowskim, o dł.15,80m, przeprowadza Trasę Armii Krajowej ponad Kanałem Bródnowskim. Jezdnie Trasy Toruńskiej w rejonie Kanału Bródnowskiego przeprowadzają trzy pasy ruchu w kierunku Białegostoku wraz z pasem bezpieczeństwa oraz cztery pasy ruchu w kierunku Wrocławia wraz z pasem bezpieczeństwa. Oprócz jezdni trasy głównej na obiekcie zlokalizowane są jezdnie zbierająco –rozprowadzające, oraz droga lokalna, na zewnętrznych krawędziach obiektu znajdują się ciągi pieszo – rowerowe.

     

     Głębocka

  • remont wiaduktu 384T zachodniego nad Trasą Armii Krajowej w ciągu ulicy Głębockiej, długość 108.49m,
  • remont wiaduktu 384T(A) wschodniego nad Trasą Armii Krajowej w ciągu ulicy Głębockiej,
    dł. 108.49m,Projektowane wiadukty służą do przeprowadzenia ulicy Głębockiej ponad drogą ekspresową S-8, drogi zbierająco-rozprowadzające oraz ciągi pieszo rowerowe. Jezdnie Trasy Toruńskiej w rejonie węzła Nowo-Wincentego przeprowadzają w obu kierunkach po trzy pasy ruchu. Na obiekcie 384T(A) prowadzone są jezdnie w kierunku Lewandów oraz ciąg pieszo-rowerowy o łącznej szerokości 4,7m zlokalizowany na zewnętrznej zabudowie chodnikowej.

     

     Piłsudskiego

  • wiadukt WP1 płn. nad ul.Piłsudskiego w Markach, leżący w ciągu Trasy AK, długość 104m,
  • wiadukt WP2 pdn. nad ul.Piłsudskiego w Markach, leżący w ciągu Trasy AK, długość 104m,
  • projektowane mury oporowe  WP2(A) i WP2(B) utrzymują naziom nasypów dojazdowych do obiektu WP2 po stronie południowej. Nowoprojektowany wiadukt WP2 jest obiektem służącym do przeprowadzenia Trasy Toruńskiej ponad ulicą Piłsudskiego w Markach oraz ciągów pieszo-rowerowych. Jezdnie ulicy Piłsudskiego w rejonie węzła przeprowadzają w obu kierunkach po trzy pasy ruchu. Jezdnie na obiekcie WP2 przeprowadzają trzy pasy ruchu po 3,50m w kierunku Białegostoku oraz pas bezpieczeństwa o szerokości 2,50m,
  • mur oporowy WP2(C) - rowu przydrożnego przy ul. Piłsudskiego w Markach.