ZAMAWIAJĄCY:

 

 

INŻYNIER:
WYKONAWCA:


PROJEKTANT:

 

 






















 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


























 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



DANE OGÓLNE


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007- 2013

 



Nazwa Projektu: Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego)
Projekt nr: POIŚ.06.01.00-00-020/09-01,
Wartość całkowita projektu: 2 210 338 569,48 PLN (dwa etapy inwestycji)
Kwota całkowita dofinansowania: 1 700 129 816,34PLN
Kwota dofinansowania stanowi pokrycie 100% wydatków kwalifikowanych przeznaczonych na realizację dwóch etapów Projektu.
 

Projekt: Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego), długość11.7km obejmuje dwa etapy:
 

Etap I projektu: węzeł „Modlińska” – węzeł „Marki” długość 7.1km.
Przewidywane lata realizacji projektu: 09. 2009 – 05.2012 (pierwszy etap)
Planowana wartość kontraktu: 868 961 755,57zł brutto.
 

Etap II projektu: węzeł „Powązkowska” - węzeł „Modlińska” długość 4.6 km,
Przewidywane lata realizacji projektu: termin realizacji uzależniony jest od wybudowania przez m.st. Warszawa Mostu Północnego.

 

 

 



 

 

 Fot. Filip Klimaszewski / Agencja Gazeta
Fot. Filip Klimaszewski / Agencja Gazeta
 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


Cele projektu:

Trasa Armii Krajowej jest jednym z najważniejszych elementów modernizowanego układu komunikacyjnego Warszawy. Ma istotne znaczenie zarówno dla ruchu lokalnego w dynamicznie rozwijającej się części miasta, jak też dla ruchu tranzytowego przebiegającego przez Warszawę.

Istniejący stan techniczny trasy i rozwiązania komunikacyjne nie odpowiadały potrzebom stale rosnącego ruchu. Liczba pojazdów na Trasie i okolicach często przekraczała jej przepustowość. Powodowało to długotrwałe korki i ogromne zagrożenie dla kierowców, pieszych, rowerzystów i podróżnych komunikacji miejskiej. Rosnący ruch spowodowany budową nowych osiedli mieszkaniowych i coraz większą liczbą samochodów wywołał pilną konieczność modernizacji Trasy AK do parametrów drogi ekspresowej.

Nowa inwestycja wpłynie na:

  • podwyższenie komfortu jazdy podróżujących,

  • usprawnienie przejazdu przez rejony m. st. Warszawy,

  • polepszenie warunków dostępności terenów, poprzez podwyższenie jakości i klasy drogi
    - przyczyni się to do rozwoju sytuacji ekonomicznej przedsiębiorców i mieszkańców
    regionu

  • zwiększenie przepustowości sieci drogowej Warszawy i wynikające z tego oszczędności
    czasu użytkowników tej sieci,

  • redukcję liczby wypadków,

  • oszczędności wynikające z redukcji toksycznych składników spalin,

  • polepszenie klimatu akustycznego otoczenia drogi,

  • zwiększenie ilości tras rowerowych.


 


   

 

ZAMAWIAJĄCY:
 

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

 

Oddział w Warszawie

ul. Mińska 25,

03-808 Warszawa

tel: (22) 209 25 00, fax: (22) 698 60 45

e.mail: sekretariat.warszawa@gddkia.gov.pl




 

 

INŻYNIER:

Zakłady Budownictwa Mostowego Inwestor Zastępczy SA - Lider

 

 

ul. Jagiellońska 88, B. 51BC, lok.36

03-215 Warszawa

 

www.zbm.com.pl

 

ECM Group Polska Sp. z o.o. - Partner

 

Al. Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa

www.ecmg.org

 

 

SENER Sp. z o.o. - Partner

 

ul. Marszałkowska 76, 00-517 Warszawa

www.sener.es


SENER Ingenieria y Sistemas S.A.
 

 

WYKONAWCA ROBÓT:

 

J&P-AVAX S.A. Oddział w Polsce

 

ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa

www.jp-avax.pl

 


 

PROJEKTANT:


Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów
TRANSPROJEKT- WARSZAWA Sp. z o.o.
ul. Koniczynowa 11, 03-612 Warszawa

www.transwar.com

 


Ostatnia aktualizacja serwisu 16-09-2014