ZAMAWIAJĄCY:

 

 

INŻYNIER:
WYKONAWCA:


PROJEKTANT:

 

 






















 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


























 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



OPIS PROJEKTU

 

Dostosowanie drogi krajowej nr 8 na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia – ul. Piłsudskiego w Markach do parametrów trasy ekspresowej 
 
etap I – odcinek węzeł „Modlińska" – węzeł "Marki" (ul.Piłsudskiego).

 

 

   
 Plan sytuacyjny inwestycji                                                       >>powiększ

Ekrany akustyczne półtunelowe zastosowane dla zmniejszenia hałasu w sąsiedztwie trasy
Ekrany akustyczne półtunelowe zastosowane dla zmniejszenia hałasu w sąsiedztwie trasy 

Plan sytuacyjny inwestycji z zaznaczeniem linii rozgraniczającej inwestycji etapu I:




Nowo projektowane węzły przy drodze ekspresowej S-8 na odcinku:
Węzeł "Modlińska" w Warszawie - Węzeł "Marki" (ul.Piłsudskiego).


     
                  

Węzeł "Modlińska"                       Węzeł "Łabiszyńska"                   Węzeł "Nowo-Wincentego"          Węzeł "Piłsudskiego"
i "Marywilska"

Przedmiotem inwestycji jest dostosowanie drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła „Modlińska” w Warszawie do węzła "Marki" (ul.Piłsudskiego) o długości 7,1 km, realizowanej jako I etap zadania inwestycyjnego „Dostosowanie drogi krajowej nr 8 na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia – ul. Piłsudskiego w Markach do parametrów trasy ekspresowej”. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie miasta st. Warszawa oraz miasta Marki, województwo mazowieckie.
 
 
Kontrakt zawarty z firmą: J&P – AVAX S.A., o wartości umownej 869 mln zł zostanie wykonany w ciągu 22 miesięcy od rozpoczęcia robót (nie wliczając 3-miesięcznych okresów zimowych) czyli do 11.04.2012 roku.
 
Inwestycja zaprojektowana została przez Biuro Projektowo-Badawcze Dróg I Mostów TRANSPROJEKT WARSZAWA Sp. z o.o.
 
 
Zakres inwestycji obejmuje:
  • zmianę szerokości jezdni głównych wraz z przebudową jezdni głównych na odcinku: węzeł Modlińska - węzeł Łabiszyńska,
  • połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK w następujące zespoły:
    • zespół węzłów: Wisłostrada - Modlińska - Marywilska – Łabiszyńska,
    • zespół węzłów: Nowo-Wincentego - Ikea – Marki (ul.Piłsudskiego),
  • przebudowę pasów włączenia łącznic wjazdowych w kierunku na zachód i w kierunku na północ w węźle Modlińska,
  • przebudowę węzła Łabiszyńska,
  • przebudowę węzła Nowo-Wincentego,
  • przebudowę węzła Piłsudskiego (umożliwiająca przedłużenie Trasy AK na wschód),
  • budowę i przebudowę jezdni zbierająco-rozprowadzających,
  • przebudowę lokalnego układu komunikacyjnego,
  • budowę ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych,
  • przebudowę i usunięcie kolizji w infrastrukturze technicznej,
  • zagospodarowanie zieleni:
    • usunięcie części zieleni istniejącej kolidującej z robotami drogowymi, mostowymi i uzbrojeniem terenu na odcinkach budowy nowych jezdni, ciągów pieszo- rowerowych oraz realizacji węzłów,
    • realizację nowych nasadzeń uzupełniających, wprowadzanych w związku z ochroną środowiska, polepszenia klimatu akustycznego i walorów estetycznych trasy,
  • budowę urządzeń ochrony środowiska:
    • ekrany pionowe o wys. 4,0-8,0m (na długości ok. 6,5km),
    • ekrany zagięte o wys. 5,0-8,0m (na długości ok.3,3km) - od węzła Marywilska do ul. Św. Wincentego,
    • ekrany półtunelowe o wys. ok. 5m (na długości ok. 2,5km), od węzła Marywilska do węzła Łabiszyńska,
    • elementy ochrony wód powierzchniowych i podziemnych (rowy trawiaste, separatory),
  • przebudowa i remont obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych i ulic poprzecznych,
  • budowę obiektów inżynierskich w ciągu jezdni głównych i ulic poprzecznych,
  • budowa i przebudowa łącznic w węzłach,
  • budowa murów oporowych,
  • budowa obiektów inżynierskich związanych z ruchem pieszym i rowerowym,
  • budowa przepustów na ciekach wodnych, rowach przydrożnych,
  • rozbiórka budynków mieszkalnych, gospodarczych i obiektów handlowo-usługowych.



Podstawowe parametry techniczne:
 
  • klasa techniczna drogi: S (droga ekspresowa),
  •  nośność nawierzchni: 115 kN/oś,
  • klasa obciążenia obiektów: A,
  • skrajnia pionowa: 4,7 m,
  • prędkość miarodajna:
    • dla jezdni głównych Trasy AK nieograniczonych krawężnikami: 90 km/h,
    • dla jezdni głównych Trasy AK ograniczonych krawężnikami: 80 km/h,
  • pochylenie skarp: 1:3 ¸ 1:1,5,
  • przekrój jezdni głównych (za wyjątkiem odcinka na moście):
    • ilość jezdni: 2,
    • ilość pasów ruchu: 3 x3,5 m,
    • szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m,
    • szerokość pasa dzielącego – 2,51 m - 5,0 m  (w tym opaski - 0,50 m),
  • przekrój poprzeczny - odcinek na moście:
    dla jezdni zasadniczych:
    • ilość jezdni: 2,
    • ilość pasów ruchu: 2 x3,5 m,
    • brak pasów awaryjnych
    • szerokość pasa dzielącego – 2,51 m (w tym opaski 0,50 m),
         dla jezdni zbiorczo-rozprowadzających:
    • ilość jezdni: 2,
    • ilość pasów ruchu: 3x 3,0 m,
    • brak opasek wewnętrznej i zewnętrznej,
  • przekrój jezdni zbierająco-rozprowadzających (poza mostem):
    • szerokość jezdni – 7,0m (jezdnie zbierająco-rozprowadzające włączone do skrzyżowań z sygnalizacją świetlną mają dodane pasy ruchu na wlotach lub zatoki dla autobusów na wylotach).