OBIEKTY INŻYNIERSKIE

Obiekty inżynierskie realizowane w ramach przedmiotowego zadania zlokalizowane w ciągu drogi S7 oraz dróg bocznych zaprojektowano na obciążenia klasy A (dopuszczalny ciężar pojazdów 500kN).

 

 

WD-1 Wiadukt na węźle zespolonym „Straszyn”


 

 

Lokalizacja wiaduktu w km 0+000+00 projektowanej drogi S7. Wiadukt jest zlokalizowany w km 0+794,97 modernizowanej drogi S6, co odpowiada kilometrowi istniejącemu 343+041,18.

 

  • Parametry projektowanego obiektu :
  • Rozpiętość teoretyczne przęsła wynosi 84,00 m.
  • Razem szerokość obiektu 23,37 m
  • Skrajnia pod obiektem 5,00 m
  • Światło poziome pod obiektem 81,00 m

 

WD-2 Wiadukt na węźle zespolonym „Straszyn”


 

 

Wiadukt jest zlokalizowany w ciągu drogi wojewódzkiej nr 222 Gdańsk – Starogard Gdański w km 0+263.91, która przecina drogę S6 w km 1+960,74 ( istniejący km 344+203,00).

 

  • Parametry projektowanego obiektu :
  • Rozpiętość teoretyczna 46,0+46,0 m
  • Całkowita szerokość obiektu 14,38 m
  • Skrajnia pod obiektem 5,00 m

 

 

 

 

WD-3 Wiadukt w Borkowie w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 222

 

Projektowany obiekt jest wiaduktem w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 222 w km 0+294,29 i przeprowadza ruch drogowy nad projektowaną Obwodnicą Południową miasta Gdańska. Jest on zlokalizowany w km 0+683,46 projektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska.

 

  • Parametry projektowanego obiektu :
  • Rozpiętość teoretyczna 29,0 m + 26,50 m
  • Całkowita szerokość obiektu: 14,38 m
  • Skrajnia pod obiektem 5,00 m

 

 

 

WE Estakada



 

 

 

 

 

 

Projektowane obiekty to ciąg estakad, niezależnych pod każdą z dwóch jedni, przeprowadzających ruch drogowy
w ciągu nowoprojektowanej Południowej Obwodnicy Gdańska nad : Kanałem Raduni, ul. Trakt Świętego Wojciecha (droga krajową Nr 1), linią kolejową E65, terenem ochrony pośredniej i bezpośredniej ujęcia wody „Lipce” i linią kolejową 266. Dodatkowo na skrzyżowaniu Traktu Świętego Wojciecha z drogą krajową Nr 1 zaprojektowano węzeł „Lipce”.

Typowy przekrój poprzeczny zaprojektowano w układzie dwóch rozdzielonych konstrukcji i posiada szerokość 15,04 m (dla jednej jezdni). W rejonie węzła „Lipce” z uwagi na projektowane pasy włączeń i wyłączeń szerokość konstrukcji jest zmienna.

 

Długości poszczególnych estakad w osi niwelety (teoretyczne) wynoszą:

  • WE-1.1L – 435 m, WE-1.1P – 435 m,
  • WE-1.2L – 290 m, WE-1.2P – 280 m,
  • WE-1.3L – 310 m, WE-1.3P – 330 m,
  • WE-1.4L – 335 m, WE-1.4P – 325 m,
  • WE-1.5L – 365 m, WE-1.5P – 365 m,
  • WE-1.6L – 365 m, WE-1.6P – 365 m,
  • WE-1.7L – 310 m, WE-1.7P – 310 m,
  • WE-1.8L – 340 m, WE-1.8P – 340 m.

 

Na estakadzie zaprojektowano przeźroczyste ekrany akustyczne oraz przesłonę ekologiczną.

 

M-1 Most nad rzeką Motławą




 

 

Projektowany obiekt jest dwujezdniowym mostem przeprowadzającym ruch drogowy w ciągu nowoprojektowanej drogi ekspresowej S7 nad rzeką Motławą i wałami przeciwpowodziowymi.

Obiekt jest zlokalizowany w km 7+212.20 drogi S7.

 

  • Parametry projektowanego obiektu :
  • Długość mostu w osiach podpór (teoretyczna) wynosi 290 m
  • Rozpiętości teoretyczne przęseł wynoszą 77,5 m + 135 m + 77,5 m
  • Szerokość obiektu dla jednej jezdni wynosi 16,71 m

 

 

 

 

 

WD-4 Wiadukt na węźle „Olszynka”





 

 

Projektowany obiekt jest wiaduktem w ciągu łącznicy, przeprowadzającym ruch drogowy nad projektowaną Obwodnicą Południową miasta Gdańska. Jest on zlokalizowany w km 8+636,14 drogi S7 oraz w km 0+720,33 łącznicy której kontynuacją jest Trasa Sucharskiego.

 

  • Parametry projektowanego obiektu :
  • Rozpiętość teoretyczna 31,0 m + 28,5 m
  • Całkowita szerokość obiektu (jedna jezdnia) 11,38 m
  • Skrajnia pod obiektem 5,00 m

 

Na obiekcie zaprojektowany ekran akustyczny.

 

 

WD-5a Wiadukt w ciągu drogi gminnej ul.Jesionowej

 

Projektowany obiekt jest wiaduktem w ciągu drogi gminnej ul.Jesionowej, przeprowadzającym ruch drogowy nad Obwodnicą Południową Gdańska. Jest on zlokalizowany w km 10+391.98 drogi S7, i usytuowany w ciągu drogi gminnej w km 0+253,13.

 

  • Parametry projektowanego obiektu :
  • Całkowita szerokość obiektu 10,48 m
  • Rozpiętość teoretyczna 30,0 + 30,0 m
  • Skrajnia pod obiektem 5,00 m

 

P-1 Przepust nad Kanałem Wielkim (Wysokim)

 

Projektowany obiekt jest przepustem nad Kanałem Wielkim (Wysokim) zlokalizowanym w rejonie węzła „Przejazdowo” na skrzyżowaniu z drogi S7. Jest on zlokalizowany w ciągu drogi S7 w km 11+003.28.

 

  • Parametry projektowanego obiektu :
  • Szerokość przepustu wynosi 3,70m
  • Długość przepustu wynosi 72,30m
  • Skrajnia wynosi 2,50 m, a światło poziome w przepuście 2,90 m.

 

Przepustu stanowi konstrukcja stalowa z blachy falistej ocynkowanej o grubości płaszcza 7mm.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WD-5 Wiadukt na węźle „Przejazdowo”




 

 

Projektowany obiekt jest wiaduktem drogowym na węźle „Przejazdowo” na skrzyżowaniu drogi S7 z dotychczasową drogą krajową Nr 7 oraz drogą wojewódzką nr 226. Wiadukt jest zlokalizowany w km 11+537,76 drogi S7 oraz w km 0+452,62 przebudowywanej drogi poprzecznej.

 

  • Parametry projektowanego obiektu :
  • Szerokość obiektu wynosi 15,17 m
  • Rozpiętość teoretyczna przęsła posiada 84,00 m.
  • Skrajnia pod obiektem 5,00 m

 

WD-6 Wiadukt w ciągu dr. powiatowej Nr 2236G w Koszwałach

 

Projektowany obiekt jest wiaduktem w ciągu drogi powiatowej Nr 2236G Koszwały- Bogatka, przeprowadzającym ruch drogowy nad Obwodnicą Południową Gdańska. Wiadukt jest zlokalizowany w km 15+414,07 drogi S7 oraz w km 0+229,72 przebudowywanej drogi powiatowej.

 

  • Parametry projektowanego obiektu :
  • Całkowita szerokość obiektu 11,48 m
  • Rozpiętość teoretyczna 38,0 + 31,0 m
  • Skrajnia pod obiektem 5,00 m

 

WD-7 Wiadukt w ciągu drogi gminnej w Koszwałach

 

Projektowany obiekt jest wiaduktem w ciągu drogi gminnej, przeprowadzającym ruch drogowy nad Obwodnicą Południową Gdańska. Wiadukt jest zlokalizowany w km 16+601,70 drogi S7 oraz w km 0+177,18 przebudowywanej drogi gminnej.

 

  • Parametry projektowanego obiektu :
  • Całkowita szerokość obiektu 9,88 m
  • Rozpiętość teoretyczna 36,00 + 42,00 m
  • Skrajnia pod obiektem 5,00m

 

 

 

 

 

 

 

 

WD-8 Wiadukt na węźle „Koszwały”




 

 

Projektowany obiekt jest wiaduktem na węźle „Koszwały”, przeprowadzającym ruch drogowy nad Południową Obwodnicą Miasta Gdańska. Wiadukt jest zlokalizowany w km 16+667,49 drogi S7 oraz w km 0+306,03 budowanej łącznicy.

 

 

  • Parametry projektowanego obiektu :
  • Całkowita szerokość obiektu 11,38 m
  • Rozpiętość teoretyczna 56,00 m
  • Skrajnia pod obiektem 5,00m