MARZEC 2011

W miesiącu marcu przeprowadzono następujące prace:

Roboty drogowe

„Wysoczyzna” Trasa Zasadnicza w km 0+000 – 2+951
- w pierwszym tygodniu marca, podobnie jak w lutym 2011 r., ze względu na spadki temperatury powietrza sięgające w nocy do -17°C Inżynier zalecił całkowite wstrzymanie wykonania nasypów na Wysoczyźnie,
- w marcu 2011r wykonano nasypy w ilości 6920 m3; z czego na trasie zasadniczej:  5520 m3, natomiast na łącznicy DL 3 węzła Straszyn: 1400 m3.
- wykonano wykopy w ilości 10150 m3; z czego na DZRP: 7850 m3, na łącznicy DL1 węzła Straszyn: 2300 m3, pod fundament muru oporowego przy trasie zasadniczej: 700 m3.

„Żuławy” Trasa Zasadnicza w km 5+701 – 17+860

W marcu 2011 r. wykonano:
- platformy robocze w km: 15 +200 ÷ 15+230; 7+970 ÷ 8+000,
- nasypy przeciążające w km: 5+860 – 6+420 V, IV warstwa; 10+000 ÷ 10+340 dodatkowa w-wa nasypu; 10+800 ÷ 10+950 II, I, 0 warstwa; 11+310 ÷ 11+420 dodatkowa w-wa nasypu; 11+850 ÷ 12+200 VIII,VII, VI warstwa; 11+600 ÷ 11+850 V, IV, III ,II, I warstwa; 12+200 ÷ 12+550V,IV warstwa; 12+550 ÷ 12+750 VI ,VI, III warstwa 12+750 ÷ 13+100 VI, V,IV, III warstwa; WP_DL_1 0+240 ÷ 0+409,5 VII, VI warstwa; WP_DL_2 0+055 ÷ 0+120 VIII warstwa; 14+000 ÷ 14+160 XI , VIII, ,VII, VI warstwa 17+200 ÷ 17+500 II warstwa;
- nasypy zasadnicze w km: 14+000 ÷ 14+160 1, 2, 3, 4 warstwa; 14+600 ÷ 14+900 2, 3, 4 warstwa,
- warstwa transmisyjna w km: 7+400 ÷ 7+430,
- wzmocnienie drenami VD w km: 14+900 ÷ 15+520,
- wzmocnienie kolumnami CMC w km: 7+380÷ 7+500; węzeł Koszwały w rejonie WD 8 DL4; 16+650 ÷ 16+700; 8+550 ÷ 8+600; 6+400 ÷ 6+450


Roboty mostowe

WD-1
- zmontowano konstrukcję stalową łuku, a także wykonywano spawanie styków montażowych.

Estakada WE-1
- ławy fundamentowe na podporach: 4L,
- filary na podporach: 5L,
- oczepy na podporach: 3P, 19P, 39P, 40L, 40P, 42L, 42P, 60L, 60P, 62L, 63L, 65L, 65P, 66P,
- wykonano segmenty płyty: SII-10L, SII-10P, SII-11L, SII-11P, SII-12L, SII-12P, SIII-9L, SIII-9P, SIII-10L, SIII-10P, SIII-11P, SIV-4L, SIV-4P, SIV-5L, SIV-5P.

Łącznica L-1 Węzła Lipce
- wykonano ½ szalunku ustroju nośnego,
- wykonano ¼ zbrojenia ustroju nośnego.

WD-3
Podpory 2 i 3
- zakończono roboty palowe.

M-1
Podpora nr 1
- zabetonowano przyczółek.
Podpora nr 3
- wykonano izolacje cienką poziomą fundamentu.
Podpora nr 4
- wykonano izolację tylnej ściany przyczółka.

WD-4
Podpora 1
- wykonano ½ fundamentu.
Podpora 2
- wykonano ½ słupa,
- wykonano ½ fundamentu.
Podpora 3
- wykonano ½ fundamentu.

WD-5a
Podpora 1
- wykonano chudy beton fundamentu.
Podpora 2
- wykonano fundament,
- wykonano słupy.
Podpora 3
- wykonano fundament.

P-1/P-1a
- wykonano naprawę uszkodzeń antykorozji konstrukcji stalowej.


Roboty energetyczne


W marcu 2011r. wykonywano prace w zakresie usuwania kolizji WN i NN:
- zdemontowano izolację na linii Grudziądz Węgrowo - Gdańsk Błonia od stanowiska 311- 316,
- zdemontowano słupy i fundamenty na linii 400kV Grudziądz - Gdańsk węzeł Przejazdowo,
- spawanie światłowodów na w/w linii,
- zdemontowano stare przewody odgromowe 400kV Grudziądz Gdańsk,
- zdemontowano przewody na linii 400 kV relacji Gdańsk Błonia - Olsztyn Mątki od stanowiska 312-314,
- zakończono przepięcia linii 400 kV Gdańsk Błonia - Olsztyn Mątki po nowej trasie na stanowiskach 13B-14-12A,
- zakończono likwidację kolizji NN,
- rozpoczęto demontaż dróg dojazdowych    

Kontynuowano prace w zakresie usuwania kolizji SN i nn na kolizji nr 3 (trakt św. Wojciecha).


Roboty melioracyjne

- rozpoczęto wykop, podbudowa, ułożenie rur karbowanych o wym. 2,49x1,83 m na przepuście P – 62h w km 16 +553 trasy zasadniczej,
- rozpoczęto wykop i umocnienie kiszką faszynową rowu nr 12 na Olszynce (Trasa Sucharskiego) oraz rowu nr 3A na Polderze Orunia.
- kontynuowano wykonywanie przepustów drogowych i melioracyjnych oraz wykop i umocnienie kiszką faszynową rowów melioracyjnych,
- zakończono wykop, podbudowę, ułożenie rur GRP Dn 600 mm na przepustach: P – 2D na rowie nr 2 (km TZ 5+840) oraz P – 35h na rowie nr 21 (km TZ 10+230),
- zakończono wykop, podbudowę, ułożenie rur GRP Dn 800 mm na przepustach: P – 55h na DZ1 (km TZ 14+720), P – 65h na DZ2 (km TZ 16+780), P – 12h na rowie 15E (km TZ 4+800),
- zakończono wykop, podbudowę, ułożenie rur karbowanych o wym. 1,84x1,39 m na przepuście P – 35 na DD-23 w km 12 +180 trasy zasadniczej,
- zakończono wykop, podbudowę, ułożenie rur karbowanych o wym. 2,04x1,49 m na przepuście P – 26A na DD-20 w km 10 +428 trasy zasadniczej.


Roboty teletechniczne
  
- kontynuowano budowę kanalizacji TRISTAR,
- kontynuowano usuwanie kolizji T-4 Trakt Św. Wojciecha oraz T-7 w Przejazdowie


Roboty pozostałe:

- prowadzono pracę nad budową sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, sieci gazowej.


Zaawansowanie finansowe Kontraktu na koniec marca wyniosło 41,31% Kwoty Kontraktowej.
Do końca marca upłynęło 47,92% Czasu na Ukończenie (bez uwzględnienia okresów zimowych).