GRUDZIEŃ 2010

W miesiącu grudniu przeprowadzono następujące prace:

Roboty drogowe

„Wysoczyzna” Trasa Zasadnicza w km 0+000 – 2+951:


-w grudniu 2010 r. ze względu na spadki temperatury powietrza sięgające w nocy do -12°C zalecono całkowite wstrzymanie wykonania nasypów na Wysoczyźnie,

-wykopy wykonywane były z zastrzeżeniem, że mogą być realizowane do rzędnej 0,5 m powyżej projektowanej niwelety z jednoczesnym zapewnieniem odpływu wody w czasie roztopów, na takich zasadach wykonywano wykopy z wywozem na odkład tylko na DZRL w ilości 8800 m³.


„Żuławy” Trasa Zasadnicza w km 5+701 – 17+860:

-w miesiącu grudniu wykonano dreny VD w km 11+003 w rejonie przepustu P-1,

-wykonano nasypy zasadnicze na łącznicy DL3 i DL4 węzła Przejazdowo, oraz w km 9+450 ÷ 9+800 i 12+300 ÷ 12+800 oraz nasypy przeciążeniowe w km 9+300 ÷ 9+900.


Roboty mostowe

WD-1

- zamontowano w poprzecznicach blachy wieszaków,

- wykonano zbrojenie płyty w ponad 95%.

 
Estakada WE-1

- wykonywano fundamenty z betonu B40 na podporach: 6L,

- wykonywano filary z betonu B40 na podporach: 38L,

- wykonywano oczepy z betonu B40 na podporach: 37P, 38P, 51L, 55L,

- wykonano segmenty płyty: SII-2L, SII-3L, SII-3P, SIII-3L, SIII-3P, SIII-5P.


Łącznice

L-1

-wykonywano filary z betonu B40 na podporach: 1 szt,

- wykonywano oczepy z betonu B40 na podporach: 1 szt.


M-1

Podpora nr 4:

- zabetonowano korpus przyczółka – nitka lewa.

 
Roboty energetyczne

- przebudowywano dwutorową linię 400 kV Gdańsk Błonia - Żarnowiec, 400 kV Gdańsk Błonia - Gdańsk I (poprzednio relacja Żarnowiec - Gdańsk Błonia tor I i II) w celu usunięcia kolizji z budową Południowej Obwodnicy Gdańska.

- przebudowywano w jednym miejscu jednotorową linię elektroenergetyczną 400 kV Gdańsk Błonia - Olsztyn Mątki na odcinku od słupa nr 4 do słupa nr 7 w celu usunięcia kolizji z budową Południowej Obwodnicy Gdańska (Węzeł Olszynka).

- przebudowywano w jednym miejscu jednotorową linię elektroenergetyczną 400 kV Grudziądz Węgrowo – Gdańsk Błonia na odcinku od słupa  321 do słupa 326 w celu usunięcia kolizji z budową Południowej Obwodnicy Gdańska (Węzeł Olszynka).


Roboty melioracyjne

- rozpoczęto humusowanie skarp, umocnienie skarpy odwodnej materacami gabionowymi o wym. 3,0x2,0x0,3 m na geowłókninie o gr. 500 g/m2 wału Rzeki Motławy,

- rozpoczęto wykop, podbudowę oraz układanie rur GRP DN 600 mm, GRP DN 800 oraz GRP Dn 1000 mm na przepustach,

- rozpoczęto wykop, podbudowę oraz układanie rur karbowanych o wym. 2,49x1,83 m na przepuście P – 19  w km 8 +180 trasy zasadniczej,

- kontynuowano wykonanie przepustów drogowych i melioracyjnych,

- kontynuowano umocnienie kiszką faszynową rowów odwadniających,

- kontynuowano przekładanie prawego wału przeciwpowodziowego rzeki Motławy.

- zakończono wykop, podbudowę oraz układanie rur GRP Dn 1200 mm na odcinku skanalizowanym Potoku Borkowskiego, w km trasy zasadniczej 1 + 095.

 
Roboty teletechniczne:

- kontynuowano budowę kanalizacji TRISTAR,

- kontynuowano przebudowę urządzeń teletechnicznych HAWE/PCSS w km 15+200 – 15+500,

- kontynuowano usuwanie kolizji T-9,

- rozpoczęto przygotowania do usunięcia kolizji T-7.


Roboty pozostałe:

 - prowadzono pracę nad budową sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, sieci gazowej oraz paliwowej.


Zaawansowanie finansowe Kontraktu na koniec grudnia wyniosło 37,40% Kwoty Kontraktowej.
Do końca grudnia upłynęło 46%  Czasu na Ukończenie (bez uwzględnienia okresów zimowych).