CZERWIEC 2012

 

W dniu 08.06.2012 roku Pomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Gdańsku udzielił pozwolenia na użytkowanie, przed zakończeniem wszystkich robót, obwodnicy Południowej Miasta Gdańska (droga klasy S - dwu jezdniowej z dwoma pasami ruchu) o długości 17,86 km i szerokości całkowitej w koronie 27.00 m,

w zakresie trasy zasadniczej, wraz z następującymi obiektami drogowymi:

- wiadukt WD-1 - w km 0+000 o długości 85,5 m i szerokości 23,37 m, z łącznicami,

- estakada WE-1 - od km 2+951,6 do km 5+701,1 - długości 2 x 2751,6 m i szerokości 2 x 15,34 m

(z wyłączeniem łącznic i dróg serwisowych),

- most M-1 nad rzeką Motławą - w km 7+701,1, o długości 2 x 290 m i szerokości 2 x 15,34 m,

wybudowanej w ciagu drogi krajowej nr 7 w ramach inwestycji pod nazwą "Budowa Południowej Obwodnicy Miasta Gdańska (droga ekspresowa S-7), na odcinku od obwodnicy zachodniej Trójmiasta (węzeł Straszyn)

do włączenia do istniejącej drogi krajowej nr 7 w miejscowości Koszwały".

W związku z powyższym w dniu 09.06.2012 roku oddano Południową Obwodnicę Miasta Gdańska do ruchu.

 

W miesiącu czerwcu 2012 roku przeprowadzono następujące prace:

Roboty drogowe


„Wysoczyzna” Trasa Zasadnicza w km 0+000 – 2+951
• Nasypy w ilości 1 900 m3:
DD1                  1200m3
Trakt Św. Wojciecha    150m3
DW 222             200m3
ul. Borkowska         300m3
DD7                  50m3

• Wykopy w ilości 500 m3:
DD3                  200m3
ul. Borkowska         300m3

• Warstwa odsączająca w ilości 1 125 m3:
WS_DZRL              600m3
WS_DZRP             525m3

• Stabilizacja cementem w ilości 1 338 m2:
WS_DZRL                750m2
DD-3                348 m2
WS2_222              240m2

• Podbudowa z KŁSM w ilości 1 310 m2:
WS_DZRL               150 m2
P2                 800m2
DD-3                  360m2

• Podbudowa z BA w ilości 6 670 m2:
DZRP              650 m2
Przebudowa S6          685 m2
WS DZRL              2000 m2
WS2 222             250m2
WS2                  885m2
Trakt Św. Wojciecha      2200m2

• Wiążąca z BA w ilości 10 5680 m2:
DZRP             1680 m2
WS DZRL             1700m2
WS2                  4800m2
Trakt Św. Wojciecha      2400m2

• Warstwa ścieralna z SMA na WS 2 i DZRP w ilości  7 250 m2
• Pobocza z KŁSM Trasa Zasadnicza i DD6 w ilości 3500 m
• Pas rozdziału Trasa Zasadnicza w ilości 2950 mb

„Żuławy” Trasa Zasadnicza w km 5+701 – 17+860
• Nasypy zasadnicze km: WO_DL12 w km 1+200 - 1+450 - nasyp przeciąż. rzędna 5,00 m; Jesionowa cz. Pd; WD-7 cz. Pn w-wy 1-6; WD-7 cz. Pd w-wy 1, 2; WD-8 km 0+030-0+100 w-wy 1, 2;

• Materace z KŁSM: Koszwały rondo; WP_226;

• Warstwa mrozoochronna km: MOP;

• Warstwa stabilizowana cementem w km: Jesionowa Pd; WD-7 km 0+040-0+120;

• Warstwa podbudowy KŁSM km: WP_226 km 0+125-0+200; Rondo Koszwały;

• Warstwa podbudowy z BA km: WO DL1 DL2 i DL12; WK DL1 DL2; WK DL3, DL4; WK RONDO;

• Warstwa wiążąca z BA: WO DL1 DL2 i DL12; WK DL1 DL2; WK DL3, DL4; nawierzchnia WD-6;

• Pobocza KŁSM: 5+712-5+770 P; 5+712-7+050 LP (PROFILOWANIE); 7+400-7+450 L; 8+800-10+300 L pobocze (PROFILOWANIE); WP_DL1, DL2 (PROFILOWANIE); 14+940-15+000 P; 17+840-17+860 L; Węzeł Koszwały - WK_DL1, DL2, DL3, DL4;

• Rowy, pobocza, skarpy i pas rozdziału: 5+712-7+050 rów lewy i pas rozdziału; 7+370-10+300 pas rozdziału; 10+000-10+500 rów lewy; pod WD-5 rów lewy i prawy; WP_DL1, DL2 pas rozdziału; 14+500-14+700 rów lewy; 14+700-15+000 rów lewy; 15+350-15+450 rów lewy; WD-6 PN i PD rów lewy; 10+500-11+350 rów lewy i prawy; WD-6 PN i PD rów lewy i prawy; 15+450-15+550 rów prawy; WO_DL12, DL1, DL2 (Olszynka strona Pd) profilowanie poboczy; WO_DL12 pas rozdziału; 9+800-10+500 rów prawy; WP_226 rów lewy i prawy; WK_DL3 rów prawy; WK_DL4 rów prawy; 16+800-17+000 rów prawy; 7+370-9+800 rów prawy; 10+500-11+000 rów prawy; 16+630-16+730 rów prawy.


Roboty mostowe

Estakada WE-1
• trwają prace wykończeniowe spodu konstrukcji estakady,
• trwa porządkowanie wnętrza estakady.

WD-1
Obiekt oddany do użytkowania
• trwają prace wykończeniowe.

WD-2
Obiekt oddany do użytkowania
• hydrofobizacja przęseł.

WD-3
Obiekt oddany do użytkowania.

M-1
Obiekt oddano do użytkowania.
• trwają prace wykończeniowe:
- montaż ekranów akustycznych,
- montaż balustrad,
- zabezpieczenie antykorozyjne betonu,
- demontaż podpór tymczasowych.
   
WD-4
• trwają prace wykończeniowe,

WD-5a
• montaż ścian oporowych – zaawansowanie 75%,
• zabetonowano płytę przejściową na podporze P-3,
• trwają prace wykończeniowe.

WD-5
• trwają prace wykończeniowe.

WD-6
• trwają prace wykończeniowe.


WD-7
• zabetonowano płytę przejściową na podporze P-3,
• wykonano izolację płyty przęsła,
• trwają prace wykończeniowe.

WD-8
• wykonano izolację płyty przęsła,
• ułożono warstwę wiążącą,
• wymieniono 2 wadliwe łożyska na podporze P-1,
• trwają prace wykończeniowe.


Roboty energetyczne
• Montaż słupów oświetleniowych - 171 szt.
• Instalacja oświetlenia na obiekcie WD-2.
• Demontaż słupów oświetleniowych - 5 szt.
• Wykonanie przepustów pod drogami - 240m.
• Ułożenie kabli zasilających SO - 2120m.
• Montaż naświetlaczy - WD-5.
• Uruchomienie oświetlenia na Węźle Południowym WD-1 oraz Węźle Przejazdowo WD-5.


Roboty melioracyjne
• Wykonywanie przepustów drogowych i melioracyjnych, umocnienie materacami gabionowymi skarp przepustów, wykop oraz umocnienie kiszką faszynową i płytami betonowymi typu „MEBA” rowów melioracyjnych.


Roboty teletechniczne
• Kontynuowano budowę kanalizacji TRISTAR układanej do ziemi na obiektach WD-2, WD-3, w km 11+000 – 11+300, 11+400 – 11+700, 11+800 – 12+000, 14+300 – 15+500, 17+400 – 17+700 oraz montowanej w obiekcie WE-1 i M-1.

 


Roboty pozostałe
• Prowadzono prace nad budową sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, sieci gazowej.
• Koordynowano projekt „Budowa Drogi Ekspresowej S-7 Odcinek Gdańsk (A1) – Koszwały (Południowa Obwodnica m. Gdańska)” z projektami modernizacji linii kolejowych nr 009, Warszawa - Gdańsk i 226, Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Zaawansowanie finansowe Kontraktu na koniec czerwca wyniosło 89% Kwoty Kontraktowej.
Do końca czerwca upłynęło 97,92%  Czasu na Ukończenie (bez uwzględnienia okresów zimowych).