LIDER:
PARTNER:
ODCINEK I
Budowa Autostrady A-1 Toruń – Stryków,
na odcinku od węzła „Kowal” do węzła „Sójki”
od km 215+850 do 245+800
Wykonawca
Konsorcjum firm:
SRB Civil Engineering Ltd Wilton Works – Lider
Naas Road, Clondalkin, Dublin 22 Irlandia
John Sisk & Son Ltd Wilton Works – Partner
Naas Road, Clondalkin, Dublin 22 Irlandia
Roadbridge – Partner
1 Mount Kennett Place, Henry St., Limerick, Irlandia
BUDBAUM S.A. – Partner
ul. Wojsk Ochrony Pogranicza 9B, 15-381 Białystok
Wykonawca odcinka Kowal-Sójki
Wydarzenie |
Data |
Podpisanie umowy |
09.07.2010r. |
Termin zakończenia robót |
30.04.2012r. |
Podpisanie aneksu |
24.04.2012r. |
Termin zakończenia robót |
31.07.2012r. |
Termin zakończenia robót |
06.09.2012r. |
Oddanie do użytkowania |
13.11.2012r. |
ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE ODCINKA 1:
Odcinek od węzła Kowal wraz z tym węzłem do granicy woj. kujawsko-pomorskiego/łódzkiego od km 215+850 do km 230+817 zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, a fragmentem na terenie województwa mazowieckiego i został oznaczony jako zadanie I odcinek IV. Odcinek od granicy województwa kujawsko - pomorskiego/łódzkiego do węzła Sójki wraz z tym węzłem od km 230+817 do km 245+800 zlokalizowany jest na terenie woj. łódzkiego (zadanie II odcinek 1A ) i woj. mazowieckiego (zadanie II odcinek IB ).
Zakres przedmiotowej inwestycji
Roboty rozbiórkowe i przygotowawcze: - wycinka zieleni kolidującej z budową autostrady, - rozbiórki elementów dróg i ulic, - rozbiórki elementów sieci uzbrojenia terenu, - rozbiórki elementów małej architektury i ogrodzeń, - budynków mieszkalnych i gospodarczych kolidujących z inwestycją.
1. Roboty drogowe: - budowa autostrady w nowym śladzie zgodnie z parametrami klasy A na całej długości wskazanego przebiegu tj. 29,95 km, - budowa węzła drogowego „Kowal" wraz ze stacją poboru opłat (SPO), - budowa węzła „Sójki" wraz ze stacją poboru opłat (SPO), - budowa miejsc obsługi podróżnych (MOP) wraz z niezbędną infrastrukturą: „Lubień Płn"(MOP II), „Lubień Płd"(MOP III), „Strzelce Płn"(MOP I), „Strzelce Płd" (MOP I),) - przebudowy dróg:
- przebudowa drogi krajowej nr 91 (dotychczas DK-1) - przebudowa drogi gminnej Unisławice - Strzały (WD-182) - przebudowa drogi gminnej Boża Wola - Unisławie (WD-182A), - przebudowa drogi gminnej Myszki - Chojny (WD-183), - przebudowa drogi gminnej nr 191407C Grodno - Bilno (WD-184), - przebudowa drogi gminnej nr 191410C Babia Góra - Beszyn (WD-185), - przebudowa drogi gminnej nr 191414C Babia Góra - Benzyn (WD-186), - przebudowa drogi gminnej nr 191417C Gulewo ~ Wąwał (WD-187), - przebudowa drogi powiatowej nr 2934C Dziankowo - Lubień Kujawski (WD-188), - przebudowa drogi gminnej nr 191492C Wola Dziankowska - Świerna (WD-189), - przebudowa drogi gminnej nr 191427C Antoniewo - Świerna (WD-190),
- przebudowa drogi gminnej nr 102255E Łanięta-Jurków (WD-191), - przebudowa drogi wojewódzkiej nr 583 Kutno-Gostynin (WD-193), - przebudowa drogi Sokołów-Niedzew (WD-195), - przebudowa drogi powiatowej nr 2140E Drogowo-Łanięta (WD-196) - przebudowa drogi gminnej 102406E - przebudowa drogi powiatowej nr 2136E Racihorzów-Mnich (WD-199) - przebudowa drogi krajowej nr 60 Płock-Kutno. - budowa łącznic, - budowa dróg dojazdowych i placu SPO „Kowal", - budowa dróg dojazdowych i placu SPO „ Sójki", - budowa placów postojowych i dróg manewrowych na MOP „Lubień Płn" i „Lubień Płd.", - budowa placów postojowych i dróg manewrowych na MOP „Strzelce Płn" i „Strzelce Płd.", - budowa nowych odcinków dróg gminnych i dojazdowych, - budowa i przebudowa chodników, zjazdów, zatok autobusowych, parkingów itp., - budowa dróg wewnętrznych w pasie drogowym autostrady, - budowa systemu odwodnienia powierzchniowego.
2. Obiekty inżynierskie (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB ): - budowa 3 obiektów na węźle Kowal (WD-181A) w tym 2 wiaduktów w ciągu drogi krajowej nr 91 (WD-181, WD-181B), - budowa 2 obiektów na węźle Sójki (WD-200) w tym 1 wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 60 (WD-201), - budowa 2 obiektów mostowych w ciągu autostrady - przejście ekologiczne (MA- 192, MA-197), - budowa 1 wiaduktu drogowego w ciągu przebudowywanej drogi wojewódzkiej nr 581 Krośniewice-Gostynin (WD-193), - budowa 3 wiaduktów w ciągu dróg powiatowych (WD-188, WD-196, WD-199), - budowa 12 (WD-182, WD-182A, WD-183, WD-184, WD-185, WD-186, WD-187, WD-189, WD-190, WD-194, WD-195, WD-199) wiaduktów w ciągu dróg gminnych i lokalnych, - budowa przepustów autostradowo-drogowych, - budowa przepustów ekologicznych, - budowa przejść gospodarczych i ekologicznych (E6, E7,. PG 191,)
3. Kanalizacja deszczowa wraz z przepompowniami i urządzeniami oczyszczającymi (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB): - budowa sieci kanalizacji deszczowej, - budowa osadników i separatorów, - budowa przepompowni.
4. Kanalizacja sanitarna (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB): - budowa sieci kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z SPO wraz z kontenerową oczyszczalnią ścieków, - budowa sieci kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z MOP.
5. Sieć wodociągowa i zaopatrzenie wodne w zakresie ochrony przeciwpożarowej (zadanie I - odcinek IV : zadanie II - odcinek 1A, odcinek IB): - budowa sieci wodociągowej na SPO wraz z zabudową hydrantów ppoż. i zbiornika ppoż., - budowa sieci wodociągowej na MOP wraz z zabudowa hydrantów ppoż. i zbiorników ppoż.,
6. Urządzenia ochrony środowiska (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , - urządzenia oczyszczające (osadniki, separatory) przed wprowadzeniem ścieków deszczowych oraz roztopowych do odbiorników, - budowa ekranów akustycznych, - system rowów szczelnych na wybranych odcinkach, - budowę przepustów ekologicznych i przejść dla zwierząt wymienionych w obiektach inżynierskich
7. Zieleń ( zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB ): - nasadzenia.
8. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB ): - bariery ochronne, - platformy z kolumnami alarmowymi, - elementy oznakowania poziomego i pionowego w tym fundamentowanych konstrukcji bramowych i kratownicowych, - ogrodzenie drogi, - zjazdy awaryjne, - przejazdy awaryjne.
9. Oświetlenie ( zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB ): - budowa oświetlenia na węzłach, - budowa oświetlenia MOP i SPO,
10. Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB): - cieki naturalne oraz urządzenia wodne, - linie energetyczne WN, SN i NN, - kanalizacja deszczowa, - linie teletechniczne, - sieć wodociągowa, - rurociągi naftowe wraz z budową stacji zasuw SZ325. 11. Zasilanie obiektów autostradowych ( zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB ): - urządzeń węzłów (oświetlenia, zaplecza SPO, oczyszczalni ścieków sanitarnych, urządzeń stacji pogody, kamer telewizji przemysłowej oraz elektronicznych tablic tekstowych o zmiennej treści), - przepompowni ścieków deszczowych, - urządzeń MOP-ach „Lubień Płn." i „Lubień Płd." oraz „Strzelce Płn." i „Strzelce Płd." (oświetlenia autostrady oraz terenów MOP, przewidywanych stacji paliw wraz ze stacjami obsługi pojazdów, przewidywanych restauracji/hoteli, oczyszczalni ścieków sanitarnych), - projektowanej stacji zasuw nr SZ325 rurociągów naftowych.
12. Elementy infrastruktury stacji poboru opłat (SPO) na węzłach „Kowal", „Sójki", - budynki zaplecza SPO wraz z instalacjami, - zadaszenie stacji poboru opłat, - kioski poboru opłat wraz z instalacjami, - komory przepustowe dla sieci SPO, - wyspy wydzielające miejsca poboru opłat. |
Parametry techniczne dróg.
AUTOSTRADA A-1
klasa techniczna - A prędkość projektowa - Vp = 120 km/h prędkość miarodajna - Vm = 130 km/h liczba pasów ruchu - 2/2 liczba pasów ruchu docelowa - 2/3 szerokość pasa ruchu - 3,75 m szerokość pasa awaryjnego - 3,00 m szerokość podwójnego pasa włączania - 7,00 m szerokość podwójnego pasa wyłączania - 7,00 m szerokość pobocza - 1,25 m skrajnia pionowa - 4,70 m klasa obciążenia obiektów w ciągu autostrady - A+Stanag 150 dopuszczalne obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś pas dzielący szerokości - 11,00 m - 11,50 m opaski wewnętrzne szerokości - 0,50 m pochylenie poprzeczne jezdni - 2,5 %; szerokość pasa awaryjnego - 3,00 m skrajnia pionowa - 4,70 m
Parametry techniczne węzłów drogowych objętych zamówieniem: Parametry węzła Kowal: Typ węzła: WA podwójna „trąbka" Parametry łącznic:
Łącznica ŁK-1 wyjazdowa typu P1/P2 połączenie węzła przy drodze krajowej z węzłem przy autostradzie A-1 wraz z placem poboru opłat: długość - 1,0 km prędkość projektowa - 30/40/50 km/h szerokość jezdni wraz z opaskami - 6,0-8,50 m szerokość opaski wew/zew - 0,5 m/1,0 m szerokość chodnika na odcinku SPO - 2,00 m szerokość poboczy ulepszonych - min. 1,50 m kategoria ruchu - KR6
Łącznica ŁK-2 wyjazdowa typu P1 pośrednia: długość - 0,2 km prędkość projektowa - 40 km/h szerokość jezdni wraz z opaskami - 6,0 m szerokość opaski wew/zew - 0,5 m / 1,0 m szerokość poboczy ulepszonych - min. 1,50 m kategoria ruchu - KR6
Łącznica ŁK-3 wyjazdowa typu P1 bezpośrednia: długość - 0,3 km prędkość projektowa - 40/50 km/h szerokość jezdni wraz z opaskami - 6,0 m szerokość opaski wew/zew - 0,5 m / 1,0 m szerokość poboczy ulepszonych - min. 1,50 m kategoria ruchu - KR6
Łącznica ŁK-4 wyjazdowa typu P1/P2 bezpośrednia: długość - 0,4 km prędkość projektowa - 50 km/h szerokość jezdni wraz z opaskami - 6,0 / 8,5 m szerokość opaski wew/zew - 0,5 m / 1,0 m szerokość poboczy ulepszonych - min. 1,50 m kategoria ruchu - KR6
Łącznica ŁK-5 wyjazdowa typu P1/P2 pośrednia: długość - 0,3 km prędkość projektowa - 40 km/h szerokość jezdni wraz z opaskami - 6,0 / 8,5 m szerokość opaski wew/zew - 0,5 m / 1,0 m szerokość poboczy ulepszonych - min. 1,50 m kategoria ruchu - KR6
Łącznica ŁK-6 wyjazdowa typu PI pośrednia: długość - 0,2 km prędkość projektowa - 30 km/h szerokość jezdni wraz z opaskami - 6,0 m szerokość opaski wew/zew - 0,5 m / 1,0 m szerokość poboczy ulepszonych - min. 1,50 m kategoria ruchu - KR6
Łącznica ŁK-7 wyjazdowa typu PI bezpośrednia: długość - 0,3 km prędkość projektowa - 30/50 km/h szerokość jezdni wraz z opaskami - 6,0 m szerokość opaski wew/zew - 0,5 m / 1,0 m szerokość poboczy ulepszonych - min. 1,50 m kategoria ruchu - KR6
Łącznica ŁK-8 wyjazdowa typu P1/P2 bezpośrednia: długość - 0,3 km prędkość projektowa - 40 km/h szerokość jezdni wraz z opaskami - 6,0 / 8,5 m szerokość opaski wew/zew - 0,5 m / 1,0 m szerokość poboczy ulepszonych - min. 1,50 m kategoria ruchu - KR6
Łącznica ŁK-9 wyjazdowa typu P1/P2 bezpośrednia: długość - 0,3 km prędkość projektowa - 40 km/h szerokość jezdni wraz z opaskami - 6,0 / 8,5 m szerokość opaski wew/zew - 0,5 m / 1,0 m szerokość poboczy ulepszonych - min. 1,50 m kategoria ruchu - KR6
Parametry węzła Sójki: Typ węzła: WA „trąbka" z rondem Parametry łącznic:
Łącznica nr 1 wjazdowa typu P1 pośrednia relacji DK 60-Łódź jednopasowa jednokierunkowa typ P-1: długość - 0,3 km prędkość projektowa - 40 km/h
Łącznica nr 2 wyjazdowa typu P1 bezpośrednia relacji Gdańsk-DK 60 jednopasowa jednokierunkowa typ P-1: długość - 0,4 km prędkość projektowa - 40 km/h
Łącznice nr 3, 4, 5 Łódź-DK 60, DK 60-Gdańsk tworzące razem dwupasową dwukierunkową łącznicę typu P-4: długość - 0,85 km prędkość projektowa - 40 km/h
Dojazd do SPO długość ok.0,5 km Ogólna długość łącznic na węźle 2,1 km. |