O projekcie
Pododcinek Miłomłyn – Ostróda Północ (Pododcinek „A”)
Termin realizacji zgodnie z podpisaną umową: 20 miesięcy od daty podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca.
Podpisanie umowy z Wykonawcą: | 05.11.2014 r. |
Przekazanie placu budowy: | 17.11.2017 r. |
Zakończenie robót: | 22.03.2017 r. |
Numer Kontraktu: GDDKiA-O/OL-R2-R1-2811-05/13
Wartość kontraktu wg. umowy: 292 291 844,56 pln
Pododcinek przebiega przez tereny powiatu Ostródzkiego, gmin Miłomłyn oraz Ostróda. Początek projektowanej drogi znajduje się w km 134+906,14 istniejącej DK7 (km 0+00,00 wg projektu) na początku obwodnicy Miłomłyna, zaś koniec na wysokości km 144+283 istniejącej DK7 (km 9+163 wg projektu) gdzie będzie się łączył z projektowanym północnym odcinkiem obwodnicy Ostródy. Trasa drogi ekspresowej na długości 9,163km pokrywa się z istniejącym korytarzem drogi krajowej nr 7. Początkowy odcinek drogi biegnie przez teren pojezierza Iławskiego o urozmaiconej rzeźbie terenu w sąsiedztwie zabudowy mieszkalnej i usługowej miasta Miłomłyn. W km 1+135,21 droga przebiega nad Kanałem Elbląskim, który jest wpisany do rejestru zabytków klasy zerowej. Od km 3+400 do końca odcinka droga biegnie przez kompleksy leśne, tereny o urozmaiconej rzeźbie terenu. W km 7+070 droga przebiega pomiędzy Jeziorem Piławki, a Jeziorem Drwęckim, które położone jest w obszarze NATURA 2000.
Skład Zespołu Konsultanta- Zespół Inzyniera Rezydenta na pododcinku A
Obiekty inżynierskie Pododcinka A:
MS-2
MS-2 Most nad Kanałem Elbląskim w km 1+135,21
W miejsce starego obiektu na drodze DK 7 zaprojektowano jednoprzęsłową, żelbetową ramę, której rygiel stanowi żelbetowa płyta ułożona na prefabrykowanych belkach T24. Obiekt posadowiony będzie na prefabrykowanych palach żelbetowych wbijanych o wymiarach przekroju poprzecznego 40 x 40 cm.
Dane ogólne:
• długość całkowita 28,9 m (w końcach skrzydeł) + 10 m muru oporowego
• rozpiętość teoretyczna 24,5 m
• szerokość całkowita 36,0 m
WS-3
WS-3 wiadukt w ciągu drogi S7 w km 2+607,76
W miejscu istniejącego wiaduktu powstanie konstrukcja tunelowa w postaci jednoprzęsłowej zamkniętej ramy żelbetowej. Obiekt zostanie posadowiony na płycie dennej.
Dane ogólne:
• długość całkowita 14,7 m (w końcach skrzydeł)
• rozpiętość teoretyczna 10,78 m
• szerokość całkowita 39,40 m
WS-4
WS-4 wiadukt w ciągu drogi S7 w km 3+040,15
W miejscu istniejącego wiaduktu powstanie jednoprzęsłowa, żelbetowa rama, której rygiel stanowi płyta żelbetowa. Konstrukcja posadowiona będzie na prefabrykowanych palach żelbetowych wbijanych o wymiarach przekroju poprzecznego 40 x 40 cm.
Dane ogólne:
• długość całkowita 21,90 m (w końcach skrzydeł)
• rozpiętość teoretyczna 16,22 m
• szerokość całkowita 43,25 m
WS-6
WS-6 wiadukt w ciągu drogi S7 w km 6+184,50
W ciągu projektowanej drogi S7 powstanie trójprzęsłowy wiadukt o konstrukcji stalowej z dźwigarów blachownicowych zespolonych z współpracującą płytą żelbetową pomostu. Obiekt posadowiony zostanie na prefabrykowanych palach wbijanych o wymiarach przekroju poprzecznego 40 x 40 cm.
Dane ogólne:
• długość całkowita 177,66 m (w końcach skrzydeł)
• rozpiętość teoretyczna 48,0+63,0+48,0 = 159,0 m
• szerokość całkowita 35,4 m
MS-7
MS-7 most w ciągu drogi S-7 w km 7+077,50
W ciągu projektowanej drogi S7 powstanie pięcioprzęsłowy most o konstrukcji z betonu spręzonego. Pod kazdą jezdnią znajdować się będą cztery dźwigary kablobetonowe. Obiekt posadowiony zostanie na żelbetowych palach wbijanych o wymiarach przekroju poprzecznego 40 x 40 cm.
Dane ogólne:
• długość całkowita 257,66 m (w końcach skrzydeł)
• rozpiętość teoretyczna 40,0+48,0+63,0+48,0+40,0 = 239,0 m
• szerokość całkowita 36,0 m
MD-7.1
MD-7.1 most nad kanałem jeziora Piławki w ciągu drogi DZ8/A w km 3+992,50
W ciągu projektowanej drogi dojazdowej DZ8/A powstanie trójprzęsłowy most o konstrukcji z betonu spręzonego. Płyta pomostu wsparta będzie na dwóch dźwigarach kablobetonowych. Obiekt zostanie posadowiony na palach żelbetowych wbijanych o wymiarach przekroju poprzecznego 40 x 40 cm.
Dane ogólne:
• długość całkowita 99,36 m (w końcach skrzydeł)
• rozpiętość teoretyczna 26,0+35,0+26,0 = 87,0 m
• szerokość całkowita 11,0 m
WS-8
WS-8 wiadukt w ciągu drogi S7 w km 8+561,66
W ciągu projektowanej drogi S7 powstanie powłokowa konstrukcja z blachy falistej. Konstrukcja stalowa będzie współpracowała z zalegającym nad nią ośrodkiem gruntowym. Obiekt posadowiony będzie bezpośrednio na żelbetowych ławach fundamentowych.
Dane ogólne:
• długość całkowita 59,0 m
• rozpiętość maksymalna 12,08 m
DPD - 2.1
DPD - 2.1 dolne przejście dla zwierząt w ciagu drogi S7, w km 1+097,85
Od strony północnej Kanału Elbląskiego przed mostem MS-2 zaprojektowano przejście dla średnich zwierząt. Obiekt będzie jednoprzęsłową żelbetową ramą, której rygiel stanowi płyta żelbetowa. Przewidziano posadowienie pośrednie konstrukcji na prefabrykowanych palach żelbetowych wbijanych o wymiarach przekroju poprzecznego 40 x 40 cm.
Dane ogólne:
• długość całkowita 19,8 m (w końcach skrzydeł)
• rozpiętość teoretyczna 15,7 m
• szerokość całkowita 36,0 m
DPD - 2.2
DPD - 2.2 dolne przejście dla zwierząt w ciagu drogi S7, w km 1+250,00
Od strony południowej Kanału Elbląskiego przed mostem MS-2 zaprojektowano przejście dla średnich zwierząt. Obiekt będzie jednoprzęsłową żelbetową ramą, której rygiel stanowi płyta żelbetowa. Przewidziano posadowienie pośrednie konstrukcji na prefabrykowanych palach żelbetowych wbijanych o wymiarach przekroju poprzecznego 40 x 40 cm.
Dane ogólne:
• długość całkowita 19,8 m (w końcach skrzydeł)
• rozpiętość teoretyczna 15,7 m
• szerokość całkowita 36,0 m
DPG-5
DPG-5 górne przejście dla zwierząt nad drogą S-7 w km 5+341,66
W miejscu korytarza ekologicznego powstanie górne przejście dla zwierząt w postaci obiektu składającego się z żelbetowego łuku nad drogą S7 i powłok z blach falistych nad każdą z dróg równoległych. Łuk żelbetowy o przekroju płytowym zostanie posadowiony pośrednio na palach wbijanych o wymiarach przekroju poprzecznego 40x40 cm, a posadowienie konstrukcji powłok z blach falistych przyjęto jako bezpośrednie na żelbetowych ławach fundamentowych.
Dane ogólne:
- długość konstrukcji:
- łuku żelbetowego – 82,0 m
- powłoki nad drogą DD7/A – 89,0 m
- powłoki nad drogą DZ8/A – 89,5 m
- długość przejścia dla zwierząt w osi – 143,9 m
- minimalna szerokość przejścia – 50,0
- Przejścia ekologiczne
- Przejście ekologiczne PE1/A w km 3+541
- Przejście ekologiczne (zespolone) PD1/A+PE2/A w km 3+590
- Przejście ekologiczne PE3/A w km 3+640
- Przejście ekologiczne PE4/A w km 3+898
- Przejście ekologiczne PE5/A w km 4+020
- Przejście ekologiczne PE6/A w km 4+103
- Przejście ekologiczne (zespolone) PD2/A+PE7/A w km 4+531
- Przejście ekologiczne PE8/A w km 4+570
- Przejście ekologiczne PE9/A w km 8+421
- Przejście ekologiczne PE10/A w km 8+471
- Przejście ekologiczne PE11/A w km 8+520
- Przejście ekologiczne PE12/A w km 8+613
- Przejście ekologiczne PE13/A w km 8+661
- Przejście ekologiczne PE14/A w km 8+740
- Przejście ekologiczne PE15/A w km 8+780
- Duże przejścia ekologiczne
- DPD - 2.1
- DPD - 2.1 Dolne przejście dla zwierząt w km 1+097,85
- Od strony północnej Kanału Elbląskiego przed mostem MS-2, pod drogą ekspresową S-7 zaprojektowano przejście dla średnich zwierząt. Obiekt będzie jednoprzęsłową, żelbetową ramą posadowioną na wbijanych prefabrykowanych palach żelbetowych.
- Dane ogólne:
- • długość całkowita 19,8 m (w końcach skrzydeł)
- • rozpiętość teoretyczna 15,7 m
- • szerokość całkowita 36,0 m
- DPD - 2.2
- DPD - 2.2 Dolne przejście dla zwierząt w km 1+250,00
- Od strony południowej Kanału Elbląskiego za mostem MS-2, pod drogą ekspresową S-7 zaprojektowano przejście dla średnich zwierząt. Obiekt będzie jednoprzęsłową, żelbetową ramą posadowioną na wbijanych prefabrykowanych palach żelbetowych.
- Dane ogólne:
- • długość całkowita 19,8 m (w końcach skrzydeł)
- • rozpiętość teoretyczna 15,7 m
- • szerokość całkowita 36,0 m
- DPG - 5
- DPG - 5 Górne przejście dla zwierząt w km 5+341,66
- W miejscu korytarza ekologicznego powstanie górne przejście dla zwierząt w postaci obiektu składającego się z żelbetowego łuku nad drogą S7 i powłok z blach falistych nad każdą z dróg równoległych. Łuk żelbetowy o przekroju płytowym zostanie posadowiony pośrednio na palach wbijanych o wymiarach przekroju poprzecznego 40x40 cm, a posadowienie konstrukcji powłok z blach falistych przyjęto jako bezpośrednie na żelbetowych ławach fundamentowych.
- Dane ogólne:
- • długość konstrukcji łuku żelbetowego 82,0 m
- • powłoka nad drogą DD7/A 89,0 m
- • powłoka nad drogą DZ8/A 89,5 m
- • długość użytkowa przejścia dla zwierząt w osi 143,9 m
- • minimalna szerokość 50 m
- Przepusty z rur stalowych
- Przepust Ø150 w km 8+580,00
- Przepust Ø120 węzeł „Miłomłyn Północ” - łącznica B km 0+130,00
- Przepust Ø120 węzeł „Miłomłyn Północ” - łącznica C km 0+210,00
- Przepust Ø120 węzeł „Miłomłyn Północ” - łącznica C km 0+127,50
- Przepust Ø120 węzeł „Miłomłyn Północ” - łącznica D km 0+170,00
- Przepust Ø80 węzeł „Miłomłyn Południe” - łącznica A km 0+050,00
- Branża sanitarna
- Kanalizacja deszczowa i urządzenia oczyszczające
- Budowa kanałów deszczowych
- Budowa 17 kompletów urządzeń oczyszczających ścieki opadowe
- Budowa 11 zbiorników retencyjnych infiltrujących i oczyszczających wody opadowe
- Przebudowa sieci wodociągowych i kanalizacyjnych
- Kolizja KS-1 – przebudowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej DN 160 mm
(km 0+500) - Kolizja KS-2 – przebudowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej DN 160 mm
(km 1+747) - Kolizja W-11 – przebudowa wodociągu DN 90 mm (km 1+745)
- Kolizja W-1 – przebudowa wodociągu DN 90 mm (km 2+650)
- Kolizja W-3 – przebudowa wodociągu DN 160 mm (km 3+073)
- Kolizja W-2 – przebudowa wodociągu DN 110 mm (km 3+005)
- Kolizja KS-3 – przebudowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej DN 90 mm
(km 3+075) - Kolizja W-10 – przebudowa wodociągu DN 110 mm (km 7+356)
- Kolizja KS-10 – przebudowa kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej DN 250 mm
(km 7+360) - Kolizja W-10’ – przebudowa wodociągu DN 90 mm (km 7+250)
- Przebudowa urządzeń wodnych i melioracyjnych
- Umocnienie brzegów Kanału Elbląskiego w rejonie obiektu MS-2 w km 1+136,21
- Przebudowa kanału łączącego jezioro Piławki i jezioro Drwęckie w rejonie obiektu MS-7 w km 7+077,5
- Energetyka
- Budowa oświetlenia ulicznego wraz z zasilaniem
- Budowa kablowej linii oświetlenia drogowego na węźle „Miłomłyn Północ”
- Budowa kablowej linii oświetlenia drogowego na węźle „Miłomłyn Południe”
- Budowa oświetlenia drogowego pod obiektem WS-4
- Budowa oświetlenia tunelowego w 3 przejazdach pod obiektem DPG-5
- Przebudowa urządzeń elektroenergetycznych ENERGA-OPERATOR S.A. o/Olsztyn
- Przebudowa linii napowietrznych nn-04 kV
- Przebudowa linii napowietrznych SN-15 kV
- Budowa linii kablowych nn-04 kV
- Budowa linii napowietrznych SN-15 kV
- Przebudowa słupowej stacji transformatorowej
- Telekomunikacja
- Kolizja nr 1 – przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych TP S.A. znajdujących się w ul. Młynarskiej w Miłomłynie (km 0+490)
- Kolizja nr 2 – przebudowa kabla ziemnego TP S.A. typu XzTKMXpw 5×4×0,8 znajdujących się po wschodniej stronie drogi lokalnej krzyżującej się z drogą S7 (km 1+803)
- Kolizja nr 3 – przebudowa kabla ziemnego TP S.A. znajdujących się po wschodniej stronie tunelu krzyżującego się z drogą S7 (km 2+623)
- Kolizja nr 4 i 5 – przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych ułożonych wzdłuż ul. Twardej (km 3+027, km 3+046)
- Kolizja nr 6 – przebudowa linii napowietrznej z odgałęzieniami i części kabla ziemnego (od km 3+785 do km 7+546)
- Kolizja nr 7 – przebudowa linii napowietrznej przebiegającej wzdłuż istniejącej DK-7 i odgałęzienia do ośrodka „Bajka” (od km 8+694 do km 9+340)
- Budowa kanalizacji kablowej teletechnicznej (kanału technologicznego) wzdłuż drogi S7